poniedziałek, 7 grudnia 2015

#3 Culinary Recipes for Christmas

Hej kochani! 
Co u was? Czujecie już ten klimat świąteczny..? Ja osobiście nie bardzo, bo brakuje mi 
tego śniegu.:( Ale mam nadzieję że za niedługo spadnie w moim regionie :) 
Tak jak obiecałam, w dzisiejszym poście będą przepisy na święta.. :)              
                             
ZACZYNAMY:
1)
PIEROGI RUSKIE 
                           Składniki:                                               
  • 3/4 kg maki pszennej
  • ok szkl. letniej wody
  • Farsz
  • 40 dag białego sera
  • 1- 1,2 kg ziemniaków
  • 3 średnie cebule
  • 4 łyżki margaryny
  • sól i pieprz
  • ew. łyżka "Jarzynki"
  • Dodatkowo 2 łyżki oleju do gotowania pierogów
                                  Przygotowanie:
Ciasto
Z mąki i wody zagniatamy elastyczne, niezbyt twarde ciasto. Dzielimy je na kilka części. Każdą z nich wałkujemy na blacie posypywanym mąką. Z powstałych placków specjalną maszynką lub szklanką wycinamy kółka.
Na środek każdego kółka nakładamy farsz i zlepiamy końce ciasta.
Gotowe pierogi gotujemy w lekko osolonej wodzie, z dodatkiem oleju. Wody do garnka dajemy tyle, żeby pierogi swobodnie pływały. Po wypłynięciu ich na górę gotujemy jeszcze ok 3 min. Gotowe pierogi wyciągamy na talerz. Jeżeli chcemy przetrzymać je dłużej, żeby się nie skleiły zaraz z wrzątku wkładamy je do garnka z zimną wodą i trzymamy w nim 1 minutę. Po tym czasie wykładamy na talerz.
Pierogi można podać z barszczem lub smażoną cebulą.
Farsz
Obrane ziemniaki gotujemy. Tłuczemy je bardzo dokładnie. Do ziemniaków dodajemy biały ser i podsmażoną na margarynie cebulę oraz przyprawy do smaku. Łączymy składniki na dość jednolitą masę.< Ja nie mielę składników, ponieważ nadzienie robi się papkowate>

2)  
PIERNIKI ŚWIĄTECZNE
                    Składniki:
  • 50 dag mąki;
  • 3 łyżki miodu;
  • 2 jajka;
  • 10 dag masła;
  • 10 dag cukru;
  • 3 łyżki przyprawy do pierników
  • 1 łyżeczka sody;
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 lyzki kakao
               
                            Przygotowanie:
Masło podgrzać z miodem, cukrem i przyprawą do pierników , a następnie ostudzić. Wymieszać z przesianą mąką, sodą, kakao i proszkiem do pieczenia. Wyrobić z tego jednolite ciasto. Ciasto rozwałkować na grubość ok. 1/2 cm i wykrawać ciasteczka.  Ciasteczka piec ok. 15 min w 180 stopniach. Wystudzone warto polukrować. 
Dziękuje kochani za dziś! :* Mam nadzieję że wykorzystacie jakoś te przepisy :) Przepis na pierogi mam od mojej babci, w tamtym roku na święta właśnie je robiłyśmy i były ideolo!! :)
Co do pierniczków, przepis akurat jest od cioci :) Za niedługo znów będziemy robić! <3
Jedną z najważniejszych pytań które chciałam zostawić na koniec to "Czy obchodzicie Mikołajki?" Ja osobiście nie :D ale szanuje jeśli ktoś to obchodzi. Dostaliście od Mikołaja wczoraj coś na co czekaliście, coś wymarzonego ? :)) 
Piszcie w komentarzach, chętnie was wysłucham!  To tyle na dziś :)
Do zobaczenia! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz